onsdag 30. oktober 2013

29.10.13: Labda kesho - maybe tomorrow

Nok en dag i Tanzania går mot slutten. I dag var vi på avdelingen frem til lunsj. Vi gikk litt runde med en lokal spesialist, men siden det aller meste foregikk på swahili, (og i et forrykende tempo vi ikke har sett maken til her nede) tok vi oss en tur innom de premature og fødeavdelingen etter hvert. 



Mette fikk passe en baby mens moren ble undersøkt. Ingen klaging på den oppgaven! 

Etter lunsj fikk vi en liten gjennomgang om antibiotika fra en nederlandsk medisinstudent. Veldig greit siden det er heftig, og annerledes, bruk av antibiotika her nede. 

Minibanken er fremdeles stengt, tom eller ødelagt. Vi er ikke helt sikre på hva "closed" egentlig innebærer. Det er snart lønningsdag for de lokale, så forhåpentligvis får de orden på den til da. Nærmeste minibank er et stykke unna (1,5time i bil?). Men ta det med ro, vi skal klare å ordne oss altså. Det hadde bare vært enklest dersom minibanken fungerte. Offiseren sier fremdeles "maybe tomorrow", eller "labds kesho". 


Vi tok en runde med "aerobic" i ettermiddag. Deilig med litt endorfiner!



Kvelden ble tilbragt forran en liten dataskjerm sammen med åtte andre studenter. På programmet stod filmen "løvenes konge". Nå håper vi bare på å få sett alle disse dyrene før vi drar hjem. 

1 kommentar:

  1. Vitnesbyrd om hvordan jeg mottok mitt programmerte blanke atm-kort for å trekke maksimalt €5,000 daglig.

    Jeg vil uten forbehold anbefale å jobbe med minibankgeneriske lenker. Mitt navn er Rodriguez Puyol. Programmerte blanke ATM-kort er ikke lenger en nyhet eller en ny trend jeg har vært tilbakeholden med å kjøpe dette blanke ATM-kortet på grunn av det jeg har hørt om det på nettet, alt virker for godt til å være sant, men jeg var overbevist og sjokkert da vennen min på mitt arbeidssted fikk jeg et programmert tomt ATM-kort fra ATM GENIUS LINKS og i dag bekreftet vi begge at det virkelig fungerer, uten forsinkelse ga jeg det en gang. Helt siden den gang har jeg kunnet lage en med-skuff på €5,000 daglig fra det programmerte ATM-kortet. Jeg er så spent at helt siden jeg bestilte og betalte for levering av det programmerte minibank-kortet, fikk jeg ikke svindlet, og nå har jeg klart å ordne livet mitt med dette programmerte ATM-kortet, jeg eier et hus og en bedrift nå vennligst kontakt dem i dag for flere henvendelser og opplysning via e-post: atmgeniuslinks@gmail.com eller WhatsApp +1-781-656-7138.

    Din tilfredshet er der Målet, og ditt samarbeid med dem vil være en god opplevelse. Vennligst kontakt dem i dag for mer henvendelser og opplysning via e-post: atmgeniuslinks@gmail.com eller WhatsApp +1-781-656-7138.

    SvarSlett