lørdag 26. oktober 2013

Vielse og farvelfest


Det har vært en innholdsrik lørdag på Haydom. En lege på sykehuset skulle gifte seg i dag og vi tenkte det kunne være spennende å gå i vielsen. Den skulle være i den katolske kirken klokken 10.30. En god gjeng vestlige studenter fra sykehuset møtte opp ganske presist, men fant en tom kirke. Vi fikk etter hvert vite at vielsen ville finne sted, men om en stund. (Den begynte ca 12.00). 

Vi så egentlig for oss at det skulle bli folksomt og enkelt å ta plass på bakerste rad i kirka. Det viste seg derimot at det var ca 20 gjester til stede, der 10 var mzungus som ikke kjente brudeparet for godt. Så, vi endte på fjerde rad og prøvde så godt vi kunne å følge liturgiens ståing, sitting og kneling. (Litt vanskelig når alt foregår på fransk og swahili). 

Etter at vielsen var ferdig og brudeparet stod på kirketrappa, dukket det opp en overfylt bil med festpyntede gjester...litt sent kanskje, men de fikk vel med seg festen i ettermiddag.

Vi tok turen tilbake til sykehusområdet og tilbragte ettermiddagen og kvelden på en farvelfest for tyske Dr. Theresa som skal reise på mandag. Hun har jobbet to år på barneavdelingen her og har utviklet den mye. 

Her fikk vi også se litt av all den gode maten man kan lage av råvarene her nede (med litt forsyninger fra Arusha); salater med for eksempel potet eller couscous, kaker og boller, tomat- eller gresskarsuppe, lasagne, fruktsalat og grillmat grillet på bål. 


Vi reflekterte litt rundt hvordan det er å bo og jobbe her så lenge for så å flytte hjem igjen. Det var en veldig hyggelig fest med både vestlige og lokale fra sykehuset. 

PS: minibankoffiseren kunne forresten fortelle at minibanken var stengt i dag også. Den nye beskjeder var: "it opens tomorrow at pm". Vi får se i morgen da...

1 kommentar:

  1. Vitnesbyrd om hvordan jeg mottok mitt programmerte blanke atm-kort for å trekke maksimalt €5,000 daglig.

    Jeg vil uten forbehold anbefale å jobbe med minibankgeneriske lenker. Mitt navn er Rodriguez Puyol. Programmerte blanke ATM-kort er ikke lenger en nyhet eller en ny trend jeg har vært tilbakeholden med å kjøpe dette blanke ATM-kortet på grunn av det jeg har hørt om det på nettet, alt virker for godt til å være sant, men jeg var overbevist og sjokkert da vennen min på mitt arbeidssted fikk jeg et programmert tomt ATM-kort fra ATM GENIUS LINKS og i dag bekreftet vi begge at det virkelig fungerer, uten forsinkelse ga jeg det en gang. Helt siden den gang har jeg kunnet lage en med-skuff på €5,000 daglig fra det programmerte ATM-kortet. Jeg er så spent at helt siden jeg bestilte og betalte for levering av det programmerte minibank-kortet, fikk jeg ikke svindlet, og nå har jeg klart å ordne livet mitt med dette programmerte ATM-kortet, jeg eier et hus og en bedrift nå vennligst kontakt dem i dag for flere henvendelser og opplysning via e-post: atmgeniuslinks@gmail.com eller WhatsApp +1-781-656-7138.

    Din tilfredshet er der Målet, og ditt samarbeid med dem vil være en god opplevelse. Vennligst kontakt dem i dag for mer henvendelser og opplysning via e-post: atmgeniuslinks@gmail.com eller WhatsApp +1-781-656-7138.

    SvarSlett